Hifi-klubben | lenge leve lydteknikerne

HiFi-klubben er en av hovedsponsorene til Øya-festivalen. Vår oppgave var å utvikle en ide som skapte trafikk til butikkene før festivalen, og synliggjorde sponsoratet på festivalområdet. 

HiFi-klubbens kommunikasjonskonsept er «Bad sound kills good music». Et sentralt punkt i briefen var ønsket å få frem at de er mer enn gjennomsnittlig opptatt av god lyd.

Andre Øya-sponsorer fokuserer på artister og gjester, men ettersom HiFi-klubben ønsker å fremstå som lyd-entusiaster, foreslo vi at de skulle løfte frem noen andre. Noen som vanligvis ikke er bortskjemt med oppmerksomhet fra verken festivalgjester eller sponsorer: Lydteknikerne! 

Kampanjen skapte stort engasjement på HiFi-klubbens Facebook-sider, og ble deretter et godt synlig innslag på selve festivalen. På den måten fikk HiFi-klubben både økt trafikk i butikkene, og vist frem Øya-sponsoratet under festivalen på en annerledes og relevant måte.